Stojaki reklamowe

Data publikacji: 28 Paź 2020

Reklama nie jest już tylko dźwignią handlu i musi zadbać o nią każda firma bez względu na branżę i profil działalności. Duża konkurencja sprawia, że ze swoim produktem trzeba bezpośrednio dotrzeć do klienta. Reklama musi być dobrze opracowana, ale przede wszystkim wyeksponowana tak by klient mógł ją zauważyć.

Jak wyróżnić swój produkt?

Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, ponieważ tradycyjne stojaki nieczęsto bywają pomijane, a klienci nie zwracają na nie zbyt dużej uwagi. Trzeba czymś zaskoczyć i zwrócić uwagę odbiorców. Dobrze w tej roli sprawdzają się stojaki reklamowe o interesującym kształcie, kolorystyce i z ciekawym hasłem reklamowym.

Producenci stojaków reklamowych proponują w tym zakresie wiele ciekawych rozwiązań, wystarczy sprawdzić ich oferty w Internecie. Oryginalne stojaki reklamowe na ulotki zwrócą uwagę klientów nie tylko w biurze czy sklepie. Można wykorzystać je także podczas różnego rodzaju imprez plenerowych, targów biznesowych. Ich zaletą jest niska waga, możliwość szybkiego montażu i demontażu. Na tak dużych imprezach dobrze sprawdzają się także standy reklamowe, ich powierzchnia reklamowa ułatwia klientom dotarcie do wybranego producenta. Standy reklamowe dobrze sprawdzają się także w galeriach handlowych, można umieścić przy nich uchwyt na ulotki.

Jeszcze większe możliwości dają stojaki reklamowe do prezentacji konkretnych produktów. Stojak reklamowy w pewnym sensie zastępuje sprzedawcę i zachęca klientów do zrobienia zakupów. Musi robić to skutecznie tylko poprzez oddziaływanie wizualne, siłę reklamy można dodatkowo wzmocnić oświetleniem LED lub efektami dźwiękowymi.

Handlowcy najczęściej na stojakach umieszczają produkty, które dopiero wchodzą na rynek i chcą je wypromować lub te, które nie cieszą się zainteresowaniem i trzeba się ich pozbyć. W obu przypadkach główną rolę odgrywa stojak reklamowy. To jego design oraz miejsce ustawienia mają największe znaczenie na dokonywanie przez klientów zakupów pod wpływem nagłego impulsu.

Jak wybrać najlepszy stojak reklamowy?

Nie ma stojaków reklamowych uniwersalnych, po prostu źle się sprawdzają. Zawsze trzeba dobierać je indywidualnie do charakteru sklepu i reklamowanego towaru, warto też postawić na rozwiązania nietypowe.

W przypadku produktów o niewielkich wymiarach (baterie, gumy do żucia, zapalniczki itp.) najlepsze będą stojaki ladowe. Nie zajmują dużo miejsca, a zwracają uwagę klienta stojącego w kolejce do kasy lub do stoiska.

stojak ladowy Monte Santi

Do ekspozycji towarów o większych gabarytach lepiej wybrać stojaki reklamowe stawiane na podłodze, jeżeli mają kółka, to można co jakiś czas zmieniać miejsce ich ustawienia. Najlepsze efekty przynoszą stojaki umieszczone przy wejściu do sklepu (zwraca uwagę) lub w pobliżu kasy, znudzony klient w kolejce ogląda wszystko i często jeszcze coś wybierze.

Wybierając ekspozytory, trzeba brać pod uwagę także charakter sklepu, jego wyposażenie i oferowany towar. Stojak reklamowy powinien pasować do całości wystroju sklepu. Jeżeli sklep ma nowoczesny wystrój, to najlepszy będzie stojak wykonany z metalu i pleksi lub szkła.

W przypadku ekspozycji przeznaczonych dla dzieci można z powodzeniem zastosować rozwiązania niestandardowe, trafiające tylko do wyobraźni dziecięcej. Ozdobione bohaterami najpopularniejszych bajek zmuszają rodziców do zakupu produktów znajdujących się w ofercie.

W sklepach oferujących zdrową żywność, pieczywo, popularnych warzywniakach lepiej będą wyglądały stojaki wykonane ze sklejki lub wikliny. Dzięki temu klient otrzyma jednolity przekaz reklamowy, dbamy nie tylko o zdrowe produkty, ale także ich ekologiczne eksponowanie.

stojak na pieczywo

Producenci oferują stojaki reklamowe w bardzo szerokim wyborze, o różnych kształtach i wykonane z różnych materiałów. Do wyboru są ekspozytory wykonane ze szkła, metalu, sklejki lub plastiku. Ich cena jest bardzo zróżnicowana w zależności od materiału i projektu. Wielu producentów ma w swojej ofercie stojaki reklamowe wykonywane według własnego projektu na indywidualne zamówienie. Cena jest oczywiście wyższa, ale przekłada się to na wzrost sprzedaży.

Skontaktuj się z nami