Standy reklamowe sposobem na przykucie uwagi klienta

Data publikacji: 25 Wrz 2020

W obecnych czasach bez wątpienia marketing jest kwestią kluczową w biznesie. Wszystkie firmy, które chcą się wyróżnić i wybić ponad inne, muszą stosować działania marketingowe umożliwiające im skuteczną promocję. Odpowiednia reklama zapewni zainteresowanie szerszej grupy odbiorców, a tym samym większe grono klientów. W dobie Internetu i social mediów większość firm stawia na reklamy wyświetlające się właśnie tam, jednak czy jest to na pewno taktyka gwarantująca sukces?

Przeglądając Internet na co dzień mamy do czynienia z ogromną ilością reklam. W niektórych przypadkach faktycznie skutecznie spełniają one swoją rolę, jednak często bywa tak, że potencjalny klient jest po prostu przytłoczony ich liczbą, przez co może czuć się zagubiony i sfrustrowany lub może całkiem przestać na nie zwracać uwagę. Dlatego, aby zdobyć zainteresowanie konsumenta, warto też odnieść się do tradycyjnych metod marketingowych. Sposobów na taką reklamę jest wiele – wszelkiego rodzaju materiały POS (czyli takie, które wspierają sprzedaż i są nośnikami reklam typu BTL – „below the line” – realizowanych poza środkami masowego przekazu): banery, ulotki, ekspozytory, stojaki. Świetną opcją na zareklamowanie się w ten sposób są właśnie standy reklamowe. Co to i dlaczego warto postawić na taką reklamę? Czytaj dalej!

Czym jest stand reklamowy?

Standy reklamowe są to, według definicji, nośniki reklamy zewnętrznej, nieposiadające określonych wymiarów i wyglądu. Można je zaliczyć do grupy materiałów POS, czyli stanowiących nośniki reklam poza Internetem i innymi środkami przekazu masowego (BTL) oraz jednocześnie mających za zadanie wspieranie sprzedaży. Innymi słowy, to po prostu stojaki, które umieszczane są w różnych miejscach i mają na celu ekspozycję różnych produktów (będących przykładowo produktami charakterystycznymi dla danego sklepu/firmy lub w jego aktualnej ofercie promocyjnej). Ponadto stojaki reklamowe często zawierają logo firmy oraz informacje skierowane do klientów, przez co są dobrym sposobem na wypromowanie. Przez brak określonych standardów, jak taki stand ma wyglądać, mamy możliwość dostosować go dokładnie do swoich potrzeb i oczekiwań.

Wykorzystanie stojaków reklamowych

Stojaki reklamowe mają za zadanie wsparcie sprzedaży, promocję marki lub produktu oraz mają przykuwać uwagę, dlatego tak naprawdę możemy spotkać je w każdym miejscu, gdzie jest możliwość zdobycia potencjalnego klienta. Choć głównie wykorzystywane są do reklamowania produktów w sklepach czy innych punktach handlu, często mamy okazję je spotkać na przykład w bibliotekach, muzeach, placówkach medycznych, urzędach, różnego rodzaju targach (np. branżowych) oraz wielu innych. Głównym zadaniem standów reklamowych jest zainteresowanie klienta i zwrócenie jego uwagi na dane produkty, usługi lub miejsca, a tym samym nakłonienie go do określonych zachowań, czyli do odwiedzenia określonego punktu lub zakupu produktu czy usług.

Stojaki reklamowe mogą być umiejscowione na zewnątrz lub wewnątrz budynków. Gdy lokalizacja znajduje się na zewnątrz, np. przed wejściem do sklepu, taki stand reklamowy ma się wtopić w tło i codzienność, ale jednocześnie przykuwać wzrok i przypominać o istnieniu danego sklepu bądź innego punktu usługowego oraz że warto to miejsce odwiedzić, a także promować dane produkty specjalne dla danej placówki lub będące w promocji. Natomiast gdy stojaki są umiejscowione wewnątrz, przykładowo w alejkach lub przejściach, ich nadrzędnym celem jest wyróżnienie danych produktów na tle innych.

Zalety standów reklamowych

Niektórzy jednak wciąż mogą sobie zadawać pytanie: dlaczego warto zainwestować w stojaki reklamowe? Ponieważ są one nieodłączną częścią każdej skutecznej strategii marketingowej. Wykorzystanie materiałów reklamowych poza środkami masowego przekazu, szczególnie standów, jest w dobie Internetu równie ważne (a może nawet wciąż ważniejsze) co promocja np. w telewizji czy na stronach internetowych. Jednak to nie jedyny powód – reklama towarów i usług za pomocą standów reklamowych ma wiele zalet.

Wytrzymałość i wieloletniość

Standy reklamowe nie zużywają się tak szybko jak inne rodzaje materiałów marketingowych, na przykład ulotki. Skutecznie spełniają swoją rolę – przyciągają uwagę i szybko dostarczają treść do klienta – a przy tym są odporne na uszkodzenia, dlatego dobrze przemyślany projekt może służyć nawet kilka lat. Dzięki wytrzymałości tego rozwiązania, nie ma konieczności częstych inwestycji tego typu, co wiąże się oczywiście z oszczędnością.

Niewielkie koszty wykonania

Stojaki reklamowe to niezwykle efektywny sposób reklamy produktów, który w krótkim czasie dociera z treścią do odbiorcy i nakłania go do określonych zachowań. Ich wysoka skuteczność, pod warunkiem zadbania o odpowiednie wykonanie, wiąże się ze stosunkowo niską ceną wykonania.

Uniwersalność

Ten rodzaj reklamy cechuje się również dużą uniwersalnością – możemy go wykorzystać tak naprawdę w prawie każdej sytuacji, gdzie potrzeba zareklamowania produktu, usługi, firmy czy miejsca. Wystarczy przemyślany projekt, który, oprócz czynników przyciągających wzrok i wzbudzających zainteresowanie, uwzględni otoczenie, w jakim stojak będzie się znajdował, aby dobrze dopasował się on w tło.

O czym należy pamiętać przy wyborze/tworzeniu standu reklamowego?

Aby stand reklamowy odpowiednio spełniał swoją funkcję, trzeba pamiętać o kilku kwestiach podczas wykonywania lub zlecania projektu i wykonania. Jeśli chcemy, by posłużył nam on na długo, należy zwrócić uwagę na jakość materiałów, z których będzie on wykonany, szczególnie jeśli jest przeznaczony do umiejscowienia na zewnątrz. Kolejną i najważniejszą kwestią jest to, by stworzyć oryginalny projekt, który będzie się wyróżniał na tle konkurencji, jednak nie w sposób nachalny i rażący, ponieważ może to przynieść skutek odwrotny. Ponadto zawarte na nim treść i przekaz muszą być spójne w stosunku do pozostałych sposobów reklamy, jakie stosujemy oraz innych miejsc, w których się promujemy, gdyż mózg człowieka w dużej mierze działa na podstawie skojarzeń.

reklamy w mieście

Podsumowanie

Reklama jest niezwykle istotnym czynnikiem składowym sukcesu każdego biznesu. Żadna firma nie jest w stanie wybić się ponad inne bez przemyślanego planu marketingowego – skuteczne reklamy to klucz do wyróżnienia się wśród konkurencji. Choć w ostatnich latach dużo większą wagę zaczęto przywiązywać do promocji za pomocą m.in. telewizji i Internetu, jednak wciąż istotne są reklamy poza tą strefą. Świetną opcją na zareklamowanie swojej firmy, produktów i usług poza środkami masowego przekazu są stojaki reklamowe, które przykuwają uwagę klientów i szybko przekazują daną treść. Ponadto mają wiele zalet, jak wytrzymałość czy uniwersalność, dlatego warto w nie zainwestować.

Skontaktuj się z nami