Reklama przed sklepem – czyli sprawdzone sposoby na reklamę

Data publikacji: 20 kw. 2022
potykacz na ulicy

Spis treści

Reklama od zawsze nam towarzyszy i jest nieodzownym elementem naszego życia. Jest obecna wszędzie i na każdym kroku się z nią spotykamy. Nic dziwnego przecież każdy z nas zna powiedzenie „Reklama dźwignią handlu”. Jeśli klienci nie będą wiedzieć o istnieniu danego miejsca, czy produktu to oczywiste jest, że go nie kupią. Więc jak sprawić by klient dowiedział się o nim? Jakie są możliwości i rozwiązania dostępne pod względem prawnym? Czy reklama stojąca przed sklepem coś pomoże? Odpowiedzi na te i inne pytania oraz praktyczne porady dotyczące reklamy uzyskają Państwo w tym artykule. Zapraszam do lektury.

Potykacz reklamowy – jako jedna z lepszych form reklamy przed sklepem

Potykacze to dość tanie i proste w formie produkty. Jest to nieskomplikowana konstrukcja, na której można umieszczać swoją reklamę czy to w postaci plakatu czy samodzielnie cos na nim napisać. Pierwsza opcja daje możliwość bezinwazyjną i szybką wymianę zawartości. Materiały reklamowe umieszczane są w specjalnej zatrzaskowej ramie, a ich wymiana nie stanowi żadnych problemów. Są także potykacze, na których plakat przykleja się w wyznaczonym miejscu. Potykacz, po którym można pisać pisakami czy kredą cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród lokali gastronomicznych lub miejsc, gdzie zawartość asortymentu dynamicznie się zmienia. Taką mini tablicę reklamową szybko da się zmyć i zapisać np. nowe menu.

Potykacze poprzez swoją prostotę są jedną z najtańszych form reklamy, dlatego też bardzo chętnie jest wybierany do reklamowania naszego biznesu. Kolejnym dość ważnym aspektem przy decyzji o zakupie potykacza jest ich mobilność. Taki niewielkich rozmiarów przedmiot łatwo można zdemontować, schować czy wyczyścić. Wiadomo są też większe formy potykaczy, ale te nie są aż tak często wybierane. Mniejsze wersje można postawić gdziekolwiek (tam, gdzie jest to dozwolone, ale o tym trochę później) i w dowolnym momencie przestawić. Samo przechowywania też nie stanowi problem ze względu na dość kompaktową formę. Można się przez chwilę zastanowić gdzie napotkamy na taki właśnie potykacz? Odpowiedź brzmi: wszędzie! To właśnie je widać przed lokalami sklepów, we wnętrzach lokali handlowych czy nawet w miejscach publicznych i urzędach.

Prawidłowe umieszczenie reklamy -czyli jak się reklamować, by nie płacić kary?

reklama przed sklepem

Czy tak zwany potykacz można ustawiać w dowolnym miejscu, bez zachowania jakichkolwiek reguł? Jak się okazuje, umieszczenie reklamy poza lokalem, ma określone prawnie wytyczne. Nie w każdej sytuacji ot, tak można postawić potykacz czy inną formę informacji dla klienta. Nie można zapomnieć o pozostałych użytkownikach chodnika czy korytarza w centrum handlowym.

A co na to prawo?:

Od strony prawnej jeżeli chcemy ustawić potykacz na terenie należącym do właściciela lokalu nie jest potrzebne żadne pozwolenie i nie ma potrzeby wnoszenia za niego opłat. Od właściciela zależy jakiej wielkości będzie to potykacz i gdzie będzie stać.

Sprawa się trochę komplikuje jeżeli teren, na którym planujemy umieszczenie reklamy, nie należy do właściciela lokalu. Mowa tutaj o chodnikach miejskich oraz wspólnych korytarzach w galeriach handlowych. W tym przypadku warto sprawdzić regulacje prawne ustanowione dla danego miasta w tej kwestii. Bardzo często zdarza się tak, że w przypadku reklam w formie potykacza należy uzyskać stosowne pozwolenie od władz lokalnych. W niektórych miejscowościach jest zakaz umieszczania reklamy na chodniku bądź występują pewne ograniczenia wynikające np. z zabytkowego terenu.

W przypadku reklamy samowolne postawionej w miejscu użytku publicznego może sporo kosztować. Uzyskanie stosownego pozwolenia i uiszczenie opłaty to w dalszej perspektywie niewielki koszt w porównaniu z ciągłymi mandatami i kontrolami.

Reklama dźwignią handlu

potykacz

Każdy w branży handlowej niezależnie od rodzaju sprzedawanego produktu chce, by jego asortyment sprzedawał się jak najlepiej i nie ma tu znaczenia czy mówimy o branży gastronomicznej, hotelarskiej, małym lokalnym sklepie odzieżowym czy dużej sieci handlowej w galerii. Należy pamiętać, by reklama przed sklepem czy lokalem usługowym była spójna z otaczającym ją terenem. Tworząc reklamę sklepu, pamiętajmy, by umieszczone na niej treści były przekazem w prostej, łatwej do przeczytania i zrozumienia formie dla potencjalnego klienta.

 

Skontaktuj się z nami