Reklama przed sklepem – czyli sprawdzone sposoby na reklamę

Spis treści
- Jaka powinna być skuteczna reklama przed sklepem?
- Potykacz reklamowy – jako jedna z lepszych form reklamy przed sklepem
- Prawidłowe umieszczenie reklamy -czyli jak się reklamować, by nie płacić kary?
- Reklama dźwignią handlu
- Jak reklamować się przed sklepem? Podsumowanie
Reklama od zawsze nam towarzyszy i jest nieodzownym elementem naszego życia. Jest obecna wszędzie i na każdym kroku się z nią spotykamy. Nic dziwnego przecież każdy z nas zna powiedzenie „Reklama dźwignią handlu”. Jeśli klienci nie będą wiedzieć o istnieniu danego miejsca, czy produktu to oczywiste jest, że go nie kupią, ani nawet go nie odwiedzą. Więc jak sprawić by klient dowiedział się o nim? Jakie są możliwości i rozwiązania dostępne pod względem prawnym? Czy reklama stojąca przed sklepem coś pomoże? Odpowiedzi na te i inne pytania oraz praktyczne porady dotyczące reklamy uzyskasz w tym artykule. Zapraszamy do lektury!
Jaka powinna być skuteczna reklama przed sklepem?
Śmiało możemy powiedzieć, że bez dobrej reklamy naprawdę ciężko o większą liczbę klientów. Szczególnie na początku funkcjonowania biznesu, kiedy marka nie jest jeszcze tak rozpoznawalna. Z tego powodu warto zainwestować w odpowiednią reklamę – w tym oczywiście w reklamę przed sklepem. Dlatego, zanim powiemy Ci, jaka jest jedna z najlepszych form reklamy przed sklepem, dowiesz się, jaka powinna ona być oraz jak wyglądać, aby przyniosła możliwie jak najwięcej korzyści.
Skuteczna i przyciągająca nowych klientów reklama powinna być:
- zapadająca w pamięć – przede wszystkim chodzi o logo i nazwę Twojego produktu bądź usługi. Zbyt trudna do wymówienia czy też niezrozumiała zniechęci klienta i nie będzie chciał się przyjrzeć bliżej całej ofercie.
- atrakcyjna wizualnie i treściowo – ważne jest, aby reklama była dopasowana do Twojej grupy docelowej. Dlatego podczas jej tworzenia weź pod uwagę płeć, wiek oraz oczywiście potrzeby klientów.
- zrozumiała i prosta – posługuj się prostym językiem, który będzie dla wszystkich jasny i łatwy do zrozumienia. Staraj się umieszczać jedynie krótkie slogany reklamowe, które w najlepszy sposób opisują Twój produkt/usługę.
- estetyczna – dobrze zaprojektowana, estetyczna reklama może przyciągać więcej klientów. Wybór odpowiednich kolorów, czcionek i grafiki jest kluczowy. Reklama powinna również być aktualizowana regularnie, aby odzwierciedlać bieżące promocje i nowości w ofercie. To bowiem dodatkowo zwiększa jej skuteczność, a zarazem atrakcyjność.
Kierując się tymi wskazówkami, będziesz mógł stworzyć reklamę idealnie skrojoną na miarę potrzeb Twoich klientów. Pamiętaj, że najważniejsze jest to, aby reklama zarówno w środku, jak i na zewnątrz sklepu, była dopasowana do Twojej grupy docelowej.
Potykacz reklamowy – jako jedna z lepszych form reklamy przed sklepem
Potykacze to dość tanie i proste w formie produkty. Jest to nieskomplikowana konstrukcja, na której można umieszczać swoją reklamę czy to w postaci plakatu czy samodzielnie coś na nim napisać. Pierwsza opcja daje możliwość bezinwazyjną i szybką wymianę zawartości. Materiały reklamowe umieszczane są w specjalnej zatrzaskowej ramie, a ich wymiana nie stanowi żadnych problemów. Są także potykacze, na których plakat przykleja się w wyznaczonym miejscu. Potykacz, po którym można pisać pisakami czy kredą cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród lokali gastronomicznych lub miejsc, gdzie zawartość asortymentu dynamicznie się zmienia. Taką mini tablicę reklamową szybko da się zmyć i zapisać np. nowe menu bądź inny chwytliwy tekst, który zachęci klientów do odwiedzenia restauracji, kawiarni czy też sklepu.
Potykacze poprzez swoją prostotę są jedną z najtańszych form reklamy, dlatego też bardzo chętnie jest wybierany przez wielu osób do reklamowania swojego biznesu (niezależnie od branży). Kolejnym dość ważnym aspektem przy decyzji o zakupie potykacza jest ich mobilność. Taki niewielkich rozmiarów przedmiot łatwo można zdemontować, schować czy wyczyścić. Wiadomo są też większe formy potykaczy, ale te nie są aż tak często wybierane. Mniejsze wersje można postawić gdziekolwiek (tam, gdzie jest to dozwolone, ale o tym trochę później) i w dowolnym momencie przestawić. Samo przechowywanie potykacza również nie stanowi problemu, ponieważ ma on dość kompaktową formę. Można się przez chwilę zastanowić gdzie napotkamy na taki właśnie potykacz? Odpowiedź brzmi: wszędzie! To właśnie je widać przed lokalami sklepów, we wnętrzach lokali handlowych czy nawet w miejscach publicznych i urzędach.
Zobacz także nasz artykuł: Czy stojaki reklamowe zwiększają sprzedaż.
Prawidłowe umieszczenie reklamy -czyli jak się reklamować, by nie płacić kary?
Czy tak zwany potykacz można ustawiać w dowolnym miejscu, bez zachowania jakichkolwiek reguł? Jak się okazuje, umieszczenie reklamy poza lokalem, ma określone prawnie wytyczne. Nie w każdej sytuacji ot, tak można postawić potykacz czy inną formę informacji dla klienta. Nie można zapomnieć o pozostałych użytkownikach chodnika czy korytarza w centrum handlowym.
Więc co na to prawo?
Od strony prawnej jeżeli chcemy ustawić potykacz na terenie należącym do właściciela lokalu nie jest potrzebne żadne pozwolenie i nie ma potrzeby wnoszenia za niego opłat. Od właściciela zależy jakiej wielkości będzie to potykacz i gdzie będzie stać.
Sprawa się trochę komplikuje jeżeli teren, na którym planujemy umieszczenie reklamy, nie należy do właściciela lokalu. Mowa tutaj o chodnikach miejskich oraz wspólnych korytarzach w galeriach handlowych. W tym przypadku warto sprawdzić regulacje prawne ustanowione dla danego miasta w tej kwestii. Bardzo często zdarza się tak, że w przypadku reklam w formie potykacza należy uzyskać stosowne pozwolenie od władz lokalnych. W niektórych miejscowościach jest zakaz umieszczania reklamy na chodniku bądź występują pewne ograniczenia wynikające np. z zabytkowego terenu.
W przypadku reklamy samowolnie postawionej w miejscu użytku publicznego może sporo kosztować. Uzyskanie stosownego pozwolenia i uiszczenie opłaty to w dalszej perspektywie niewielki koszt w porównaniu z ciągłymi mandatami i kontrolami. Dlatego, zanim zdecydujesz się na zakup potykacza, zapoznaj się ze wszystkimi szczegółami oraz możliwościami jego prezentacji przed lokalem. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych kar, a także zaoszczędzisz sobie ewentualnego stresu.
Reklama dźwignią handlu
Każdy w branży handlowej niezależnie od rodzaju sprzedawanego produktu chce, by jego asortyment sprzedawał się jak najlepiej i nie ma tu znaczenia czy mówimy o branży gastronomicznej, hotelarskiej, małym lokalnym sklepie odzieżowym czy dużej sieci handlowej w galerii. Jak przykuć uwagę klienta? Należy pamiętać, by reklama przed sklepem czy lokalem usługowym była spójna z otaczającym ją terenem – dzięki temu może się cieszyć większym powodzeniem i bardziej przykuwać uwagę. Tworząc reklamę sklepu, pamiętaj, by umieszczone na niej treści były przekazem w prostej, łatwej do przeczytania i zrozumienia formie dla potencjalnego klienta. Nie używaj skomplikowanych i długich wyrażeń, bowiem to może zniechęcać.
Jak reklamować się przed sklepem? Podsumowanie
Niezależnie od tego, do jakiego lokalu użyteczności publicznej się udasz, możesz liczyć na to, że napotkasz się na reklamę. Jest to jeden z najważniejszych czynników w handlu każdej branży, dzięki któremu pozyskuje się nowych klientów. Jaka jest jednak najskuteczniejsza forma reklamy przed sklepem? Wspomniane przez nas na samym początku potykacze. Są tanie, proste w użyciu i mogą być szybko aktualizowane, co czyni je bardzo popularnym wyborem w różnych branżach, a szczególności gastronomicznej. Dodatkowo są one mobilne i łatwe w przechowywaniu, dzięki czemu nawet malutki lokal nie będzie miał problemów z ich ulokowaniem.
Pamiętaj jednak, że aby uniknąć kar, ważne jest przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących umieszczania potykaczy – zwłaszcza na terenach publicznych!
O autorze