Przegląd dostępnych rodzajów stojaków reklamowych

Data publikacji: 29 wrz 2023
standy reklamowe w sklepie

Spis treści

Skuteczna i pomysłowa reklama to czynnik wpływający na rozpoznawalność firmy oraz poziom sprzedaży usług i towarów. Obecnie firmy czy instytucje chcące promować swoją działalność mogą wybierać spośród różnorodnych rodzajów reklamy. Jedną z popularnych form reklamy są stojaki reklamowe, które wbrew pozorom dają wiele ciekawych możliwości prezentacji. Jakie są popularne rodzaje stojaków reklamowych? Gdzie najlepiej je stosować? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

rodzaje stojaków reklamowych

Rodzaje stojaków reklamowych

Niezależnie od rodzaju reklamy, jej celem jest zachęcenie odbiorców do zakupu towaru lub skorzystania z danej usługi. W dobie rozwoju internetu i telewizji jedną z najskuteczniejszych form promocji, która trafia na szeroką grupę odbiorców, jest reklama internetowa oraz reklama telewizyjna. Mniej popularna stała się natomiast reklama prasowa czy reklama radiowa. Inną, bardziej namacalną formą reklamy są różnego rodzaju stojaki reklamowe. Mogą one mieć zarówno postać ciekawej, przykuwającej uwagę grafiki jak również służyć do bezpośredniej prezentacji produktów. Odpowiednio wyeksponowany stojak może zachęcić wielu klientów do dokonania zakupu.

Stojaki reklamowe ladowe

Z pewnością wiele z Was spotkało się z tą formą reklamy, robiąc zakupy w sklepie, aptece czy innym miejscu lub punkcie sprzedaży.

Stojaki ladowe, czyli tzw. standy to najczęściej niedużych rozmiarów, ekspozytory o ciekawej formie, na których umieszcza się promowany produkt. Najczęściej są to rzeczy o niedużych rozmiarach, takie jak gumy do żucia, słodycze czy zapalniczki. Standy z produktem umieszczane są na ladzie, tak aby zwrócić uwagę klienta robiącego zakupy.

Podobnym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkownika są tzw. dyspensery, w których umieszczane są różnego rodzaju materiały reklamowe, takie jak foldery, katalogi czy ulotki. Stosując taką reklamę, możemy w łatwy sposób poinformować klienta o nadchodzących akcjach rabatowych lub przedstawić mu pozostałe usługi czy asortyment sklepu. Te nieduże stojaki pasują także do każdego miejsca użyteczności publicznej, jak muzea, dworce czy przychodnie, gdzie znajduje się dużo broszur i folderów informacyjnych.

rodzaje stojaków reklamowych

Stojaki reklamowe podłogowe

Podobnym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta są większych rozmiarów stojaki reklamowe, mające szerokie możliwości pod względem wizualnym i funkcjonalnym. Przykładem takiej reklamy są:

Stojaki na żywność i napoje

Tego rodzaju stojaki mają solidną konstrukcję, umożliwiającą prezentowanie większych ilości produktów. Często stanowią one połączenie metalowej konstrukcji z kolorową, wytrzymałą obudową. W takich stojakach można łatwo wyróżnić priorytetowe dla danej firmy produkty. Świetnie nadają się do sprzedaży kosmetyków, artykułów spożywczych lub alkoholu. Zaletą takich ekspozytorów jest możliwość idealnego dopasowania ich konstrukcji i wyglądu do rodzaju prezentowanego produktu.

Stojaki na gazetki i ulotki

Wiele sklepów oprócz umieszczania swoich ofert na stronach internetowych, regularnie udostępnia swoim klientom specjalne gazetki z bieżącymi promocjami. Do tego celu idealnie nadaje się ekspozytor z półkami na gazetki i ulotki, umieszczony np. przy wejściu do sklepu lub w okolicy kas. Jest to łatwy i uniwersalny sposób na dotarcie do odbiorcy.

Potykacze

To jedne z często spotykanych stojaków, są stosowane powszechnie zarówno przez sklepy z wielu branż, jak i lokale gastronomiczne. Potykacze to rozkładane dwustronne lub jednostronne tablice, w których można umieszczać plakaty informujące o akcjach rabatowych czy aktualnej ofercie. W restauracjach potykacze z reguły wykorzystywane są jako reklama zewnętrzna do własnoręcznego uzupełniania, na których lokal umieszcza informacje o obowiązującym aktualnie menu i promocjach.

Totemy

To nic innego jak duże, przestrzenne stojaki składające się zazwyczaj z 3 lub 4 boków, na których umieszczona jest grafika. Tego rodzaju reklama sprawdzi się np. przed wejściem do sklepu, salonu czy biura. To również dobra forma reklamy do wykorzystania na targach czy giełdach, w celu wyróżnienia stoiska. Warto zadbać tutaj o dobrą grafikę, która nie tylko ciekawie przedstawi ofertę, ale również przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

Zalety stojaków reklamowych

Stojaki to rodzaj reklamy, który cieszy się szczególnie dużą popularnością w sklepach wielu różnorodnych branż. Ich powszechne użytkowanie wynika z wielu zalet, takich jak:

  • szerokie możliwości dopasowania – firmy zainteresowane tą formą reklamy mogą wybierać różne formy, konstrukcje i modele. Na rynku dostępne są ekspozytory wykonane z metalu, kartonu, sklejki i innych materiałów. Istnieje także możliwość dowolnego dopasowania ich kolorystyki i wizualnego wyglądu do wizerunku sklepu czy rodzaju produktu.
  • mobilność – większość stojaków jest szybka w montażu, dzięki czemu można je łatwo transportować. Jest to szczególnie istotne, jeśli wykorzystujemy je do prezentacji oferty na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych.
  • wysoka trwałość i odporność – do produkcji stojaków używa się dobrej jakości materiałów, które gwarantują ich optymalną wytrzymałość oraz odporność na uszkodzenia czy niekorzystne warunki pogodowe, co ma kluczowe znaczenie w przypadku stojaków zewnętrznych (tzw. outdoor).

Stojaki reklamowe – prosty sposób na reklamę

Skuteczna reklama niesie za sobą wiele korzyści. Dzięki niej przedsiębiorstwa budują swoją markę, zwiększają jej rozpoznawalność oraz poziom sprzedaży. Oprócz takich środków przekazu, jak telewizja czy internet, bardzo popularna jest także bardziej bezpośrednia reklama w formie stojaków reklamowych.

Oferty firm zajmujących się produkcją stojaków reklamowych dają szerokie możliwości dopasowania stojaków do indywidualnych potrzeb czy wizji reklamodawców. Klient może wybrać wielkość, konstrukcje, kształt, formę, szatę graficzną oraz pojemniki czy uchwyty. Dodatkowym atutem stojaków jest ich trwałość i mobilność, dzięki czemu mogą być użytkowane przez długi czas, zachowując swoją kolorystykę i estetyczny wygląd.

Skontaktuj się z nami