Co umieścić na reklamowych ekspozytorach sklepowych?
Spis treści
- Ekspozytory reklamowe i ich zadanie
- Co wyróżni Twoje stoisko?
- Optymalizacja treści na ekspozytorze
- Rodzaje ekspozytorów reklamowych
- Co umieścić na reklamowych ekspozytorach – Podsumowanie
Jest wiele zabiegów marketingowych, które skupiają się na tym, aby przykuć uwagę klienta na dane produkty, czy też usługi. Sprawdzonym sposobem są reklamowe ekspozytory sklepowe, które dzięki swojej unikatowej aranżacji, chwytliwej grafice, czy nawet żartobliwym tekstem w mgnieniu oka skupiają wzrok. Co warto na nich umieścić, aby sukces marketingowy był gwarantowany, a kolejka nowych klientów się nie kończyła? Sprawdź!
Ekspozytory reklamowe i ich zadanie
Dzięki ekspozytorom reklamowym możesz sprawić, że Twoje stoisko będzie niezwykle oryginalne i nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Są one spotykane niemal wszędzie, począwszy od sklepów stacjonarnych aż po wystawy w placówkach kultury i różnorodne targi. Świetnie wykonują swoje zadanie, gdyż nic nie jest w stanie bardziej podkreślić walorów danego produktu. Stąd nic dziwnego, że niemal każdy decyduje się na ich zakup, przecież trzeba jakoś wyróżnić się z tłumu. Konkurencja nigdy nie śpi, a co więcej, z dnia na dzień się powiększa.
Jakie powinno być Twoje stoisko? Przede wszystkim musisz pamiętać o harmonii, przejrzystości produktów i o ich dobrym zgraniu. Już od pierwszego spojrzenia, klient musi wiedzieć, jaki produkt jest reklamowany oraz co go wyróżnia na tle innych. Zatem, co należy zrobić, aby dane stoisko było widoczne już dalekiej perspektywy i skutecznie przyciągnąć masę nowych klientów? Jest na to kilka sprawdzonych rozwiązań.
Co wyróżni Twoje stoisko?
Przede wszystkim ekspozytor reklamowy pomaga wyeksponować konkretne produkty, markę, specjalną kolekcję i inne rzeczy, na których Ci zależy spośród gąszczu sklepowych półek. Jednak to, jak skuteczna okaże się ta metoda, zależy od tego, jak stojak będzie zaprojektowany oraz w jaki sposób go zaaranżujesz.
Pamiętaj! Stojaki reklamowe wykonywane są w wielu różnych opcjach materiałowych (z jakich materiałów są wykonywane ekspozytory? Sprawdź w naszym wpisie!), rozmiarowych, konstrukcyjnych, a także są specjalnie tworzone pod względem ich przeznaczenia. Dzięki temu możesz perfekcyjnie dopasować je do swoich potrzeb oraz wymogów prezentowanych przez Ciebie produktów.
Co zatem umieścić na ekspozytorach reklamowych, aby przyciągały wzrok i uwagę klientów? Poniżej prezentujemy kilka kluczowych rozwiązań.
- Hasło reklamowe – jest to must have, który może zdziałać cuda. Przede wszystkim takie hasło musi od razu trafić do odbiorcy. Nie może być za długie, ponieważ nikt nie będzie chciał go przeczytać. Postaw na chwytliwe, krótkie hasło, które będzie kojarzone tylko z Twoją marką. Warto czasem dodać nieco żartobliwego charakteru i poprawić nastrój swoim klientom. Zasada jest jedna – musi to być coś oryginalnego.
- Logo marki – klient od samego początku musi wiedzieć z jaką firmą ma do czynienia. Dlatego logo Twojej marki powinno być umieszczone w samym centrum. Zatem musi być ono odpowiednich rozmiarów, aby było dobrze widoczne. Jest to najważniejszy element, którego nie można pominąć.
- Reklama świetlna – może być to podświetlana tablica, a nawet wyświetlacz. Kilkusekundowe filmiki video są w stanie wyrazić więcej niż długie opisy produktów, czy też grafiki. Klient w szybkim czasie może zyskać rozeznanie na temat danej rzeczy lub usługi w jakże barwny i unikatowy sposób.
- Gadżety promocyjne – kto z nas nie lubi dostawać drobnych upominków, zwłaszcza gdy kompletnie się tego nie spodziewamy? Chyba każdy! Nawet najmniejszy gadżet, albo próbka produktu wystarczy, aby klient zapoznał się z naszą ofertą. Być może po przetestowaniu wróci on do Ciebie i będzie stałym nabywcą? Jest to rozwiązanie, które wywoła uśmiech każdego przechodnia, a Ty zapunktujesz już od samego początku!
- Ciekawa grafika – obrazek, który swoimi kolorami lub wzorami zainteresuje odbiorcę. Można nawiązać do oferowanych produktów bądź usług w nieco inny sposób. Celem jest oczywiście przykucie uwagi, a jeśli to zostanie osiągnięte, to późniejsze zainteresowanie tym, co znajduje się na wystawie, jest tylko kwestią czasu.
Optymalizacja treści na ekspozytorze
Poza wyżej wymienionymi rozwiązaniami, ważnym elementem jest także treść znajdująca się na ekspozytorach reklamowych (jeśli oczywiście się na nią zdecydowałeś). Należy o nią zadbać i sprawić, że w odpowiedni i przede wszystkim krótki, ale konkretny sposób przedstawi zalety prezentowanego produktu.
Kluczowe cechy i korzyści produktu
Jak już wspomnieliśmy, przedstaw najważniejsze cechy i korzyści produktu w formie krótkich, łatwych do przyswojenia punktów. Skup się na tych aspektach, które najbardziej interesują Twoją grupę docelową i odróżniają Cię od konkurencji.
Kody QR i elementy interaktywne
W erze cyfrowej, w której nikt nie rozstaje się ze smartfonem, warto wykorzystać technologię do zwiększenia zaangażowania klientów. Umieść na ekspozytorze kody QR, które po zeskanowaniu przeniosą klienta na stronę produktu, gdzie znajdzie więcej informacji, filmy instruktażowe czy specjalne oferty. Dzięki temu od razu będzie miał “pod ręką” wszystkie informacje, których potrzebuje.
Opinie i rekomendacje klientów
Ostatnią rzeczą, która nie jest najważniejsza, ale może pomóc, jest umieszczenie na ekspozytorze pozytywnych opinii klientów lub rekomendacji ekspertów. Dzięki temu zabiegowi można znacząco zwiększyć wiarygodność produktu. Wybierz krótkie, ale treściwe cytaty, które podkreślają najważniejsze zalety produktu.
Rodzaje ekspozytorów reklamowych
Różnorodność dostępnych rodzajów ekspozytorów pozwali Ci na efektywne prezentowanie swoich produktów i komunikatów reklamowych. Dodatkowo zrobisz to w sposób, który najlepiej odpowiada Twoim celom marketingowym oraz charakterowi Twojego punktu sprzedaży. Od kompaktowych stojaków ladowych po imponujące regały reklamowe – każdy typ ekspozytora ma swoje unikalne zalety i zastosowania. Przyjrzyjmy się bliżej najpopularniejszym rodzajom ekspozytorów reklamowych, spośród których możesz wybierać.
Regały ekspozycyjne
Regały ekspozycyjne świetnie prezentują produkty, są stabilne i mogą służyć nam przez bardzo długi czas. Ze względu na swoją praktyczność, popularne są regały metalowe, które skutecznie mogą reklamować nawet te najcięższe przedmioty. W zależności od ich przeznaczenia dostępne są w różnych rozmiarach i konstrukcjach. Bez wątpienia pozwolą wyróżnić dane produkty, zwłaszcza jeśli są odpowiednio zaprojektowane.
Stojaki ekspozycyjne
Stojaki ekspozycyjne są niezwykle trafionym sposobem na reklamę, gdy są dobrze zlokalizowane. Najlepiej, jeśli są ustawione tuż przed wejściem bądź przy kasie. Stojak jest w stanie świetnie wyeksponować dany przedmiot, zwłaszcza jeśli dodamy jakiś podświetlony element (np. logo), czy krótki, przykuwający wzrok komunikat. Niektóre stojaki mają także półki i specjalne miejsce, aby włożyć gazetki lub katalogi.
Podstawki ekspozycyjne
Dzięki podstawkom ekspozycyjnym możesz prezentować dowolne przedmioty bądź informacje w bardzo oryginalny i wyraźny sposób. Mogą one mieć dowolny kształt i rozmiar, dlatego można na nich reklamować produkty różnej wielkości oraz formy. Ich elegancki design dopełni wystrój każdego wnętrza, niezależnie od stylu, charakteru, czy motywu przewodniego.
Wieszaki ekspozycyjne
Wieszaki ekspozycyjne to świetne reklama i prezentacja przedmiotów, zwłaszcza w butikach, czy galeriach. Ich główną zaletą jest przede wszystkim doskonała widoczność. Produkt można obejrzeć z każdej strony. Szczególną popularnością cieszą się w sklepach odzieżowych, tuż obok kasy. To właśnie tam przewija się najwięcej osób. Nieraz kolejka jest tak długa, że prawdopodobieństwo dodania jeszcze jakiegoś reklamowanego obok nas produktu do koszyka jest bardzo duże.
Stojaki ladowe
Stojaki ladowe to tak zwane standy, które bardzo często można spotkać w różnego rodzaju sklepach, aptekach, czy innych punktach sprzedaży. Najczęściej są one w nieco mniejszych rozmiarach, dlatego prezentowane są na nich drobne przedmioty, takie jak np. gumy do żucia, słodkości, leki. Głównie umieszczane są na ladzie (jak sama nazwa wskazuje), ponieważ tam najbardziej przyciągają wzrok klientów.
Co więcej, bardzo zbliżonym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta są także dyspensery. W nich jednak umieszcza się materiały reklamowe w formie ulotek bądź też katalogów. Jest to świetny sposób, dzięki któremu można w łatwy i efektywny sposób poinformować osoby odwiedzające sklep o zbliżających się promocjach czy ciekawych akcjach rabatowych.
Co umieścić na reklamowych ekspozytorach – Podsumowanie
Zaprojektowanie efektywnego ekspozytora reklamowego, który będzie przyciągał uwagę potencjalnych klientów, wymaga starannego przemyślenia każdego elementu. Od wyrazistego logo i atrakcyjnych grafik i zdjęć produktów, przez chwytliwe hasła i kluczowe informacje o korzyściach, aż po interaktywne elementy i dostosowanie do otoczenia sklepowego – każdy aspekt ma znaczenie w tworzeniu ekspozytora, który skutecznie przekona klientów do zakupu.
Dodatkowo warto pamiętać o tym, że dobra reklama to niezbędnik w każdym biznesie. Trzeba wyróżnić swój produkt na tle innych i sprawić, że klient właśnie go wybierze. Warto postawić na nowoczesne konstrukcje i modele ekspozytorów reklamowych, które są w stanie przyciągnąć masę nowych klientów. Spraw, aby Twoja marka była znana w całej okolicy, a kolejka się nie kończyła. Zacznij już dziś od dobrej reklamy!
O autorze