Co to są ekspozytory reklamowe i jaka jest ich funkcja?

Data publikacji: 29 wrz 2023
ekspozytory reklamowe co to

Spis treści

Ekspozytory reklamowe można napotkać w niemalże każdym sklepie. Ich zadaniem jest – jak sama nazwa wskazuje – eksponowanie i wyróżnianie produktów jednej linii lub konkretnych marek. Ogromną zaletą ekspozytorów jest możliwość zaprojektowania ich wyglądu zgodnie z kolorami czy motywami przewodnimi przedsiębiorstwa, dzięki czemu odbiorca ma świadomość, z jaką firmą ma do czynienia. Czym charakteryzują się ekspozytory reklamowe i jakie są ich funkcje? Jakie wyróżniamy rodzaje ekspozytorów sklepowych? Czytaj dalej i dowiedz się więcej o tej formie promocji produktów!

Czym są ekspozytory reklamowe?

Ekspozytory reklamowe, znane także jako materiały POS, to nic innego jak stojaki reklamowe wykorzystywane do promocji towarów. Do ich produkcji wykorzystuje się tworzywo sztuczne, metal, płyty MDF, czy spienione PVC. W zależności od potrzeb standy reklamowe mogą przybierać różne kształty i rozmiary, a także dowolną oprawę graficzną, dzięki czemu ekspozytory mogą być spójne z cechami charakterystycznymi i ideologią firmy.

Najczęściej tę formę promocji produktów można ujrzeć w sklepach spożywczych, budowlanych, czy drogeriach, ale także podczas targów branżowych czy na wydarzeniach skierowanych do konkretnej grupy odbiorców (np. na festynie rodzinnym). Przedsiębiorcy często decydują się na indywidualne projekty i zamawiają standy w niestandardowych, przykuwających uwagę kształtach, dzięki czemu zarówno firma, jak i jej produkty, mogą zostać dostrzeżone przez liczne grono odbiorców.

Ekspozytor sklepowy – jaką pełni funkcję?

Ekspozytory reklamowe to doskonały sposób na promocję towarów w miejscach, gdzie przykucie uwagi odbiorców jest utrudnione. Producenci tego typu stojaków podkreślają, że ekspozytory mogą przybierać niemalże dowolny kształt i kolorystykę, co pozwala na wyeksponowanie mniej popularnych produktów i dotarcie do osób zainteresowanych ich zakupem.

Ogromną zaletą ekspozytorów reklamowych jest możliwość zachowania spójności ze strategią marketingową firmy. Dostosowanie stojaków do kolorystyki i motywów przewodnich przedsiębiorstwa ułatwia jego zapamiętanie przez odbiorców, dzięki czemu firma może stać się bardziej rozpoznawalna, a klienci mogą chętniej decydować się na zakup produktów właśnie od niej.

Co ważne, warto pamiętać, że odbiorcy cenią sobie pomysłowość i nowoczesne podejście do promocji firmy. Wprowadzenie do strategii marketingowej użycia ekspozytorów pozwala pokazać przedsiębiorstwo jako podążające za obecnymi trendami i odpowiadające na potrzeby rynku. To z kolei może zwiększać wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów i przyczyniać się do osiągania wyższych zysków.

Warto podkreślić, że wykorzystanie w promocji firmy i jej towarów ekspozytorów sklepowych jest niezwykle opłacalnym rozwiązaniem. Stojaki reklamowe mogą być użytkowane wielokrotnie, a zwrot inwestycji z ich zakupu następuje po niedługim czasie. Ponadto w wielu przypadkach ekspozytory powstają z biodegradowalnych materiałów, dzięki czemu marka może być utożsamiana z ekologicznym podejściem.

Co istotne, ekspozytory reklamowe mogą zostać wyposażone zarówno w proste półki i uchwyty na produkty, jak i w ekrany podświetlające logo firmy, czy wyświetlające film promujący markę. W ten sposób stojaki umożliwiają promocję nie tylko konkretnej linii towarów, ale także całej działalności firmy, stając się swego rodzaju wizytówką przedsiębiorstwa.

Ogromną zaletą stojaków reklamowych jest możliwość wykorzystania ich przy promocji artykułów spożywczych. Producenci standów wykorzystują wówczas materiały dopuszczone do kontaktu z żywnością, a ekspozytory mogą być użyte zarówno w sklepach spożywczych, jak i podczas większych eventów, gdzie poczęstunek staje się formą promocji. Ponadto takie stojaki są łatwe w sprzątaniu i dezynfekcji, dzięki czemu nie ma potrzeby obawiania się o utrzymanie czystości.

co to ekspozytor reklamowy

Ekspozytory sklepowe i ich rodzaje – jak wybrać odpowiedni stojak reklamowy?

Decydując się na wykorzystanie w promocji firmy ekspozytorów reklamowych, warto zwrócić uwagę na jakość ich wykonania. Dobrym pomysłem jest zamówienie standów z tworzywa sztucznego, co zmniejsza ryzyko ich zniszczenia lub uszkodzenia przy długotrwałej eksploatacji. Poszukując odpowiedniego ekspozytora, należy także zwrócić uwagę na ilość dostępnego miejsca, aby stojak reklamowy nie był zbyt mały, albo zbyt duży i dobrze komponował się ze sklepową (lub inną) przestrzenią. W zależności od potrzeb przedsiębiorcy mogą więc zdecydować się na:

  • Stojaki podłogowe – Jak sama nazwa wskazuje, umieszcza się je na podłodze. Mogą przybierać różne kształty i rozmiary, doskonale eksponując promowany towar.
  • Stojaki na żywność i napoje – Przy ich produkcji wykorzystuje się materiały dopuszczone do kontaktu z żywnością. Mogą mieć miejsce na wymienną grafikę, aby ich wygląd zmieniał się wraz ze zmianą sklepowej ekspozycji.
  • Stojaki na leki – Najczęściej przybierają formę prostych ekspozytorów, dobrze komponujących się z wyglądem sklepu. W wielu przypadkach takie stojaki wyposażane są w zabezpieczane zamkiem przezroczyste drzwi.
  • Stojaki na kosmetyki – Projektuje się je w taki sposób, aby jak najlepiej eksponowały konkretną gamę produktów. W wielu przypadkach tego typu stojaki przypominają wyglądem promowane towary i wyróżniają się kolorową, przykuwającą wzrok grafiką.
  • Stojaki na artykuły przemysłowe – Najczęściej spotykane w sklepach budowlanych i podczas targów branżowych. Ułatwiają ekspozycję zarówno pojedynczych produktów (np. okien, podłóg, czy narzędzi), jak i całych linii towarów. Do ich produkcji wykorzystuje się najtrwalsze materiały.
  • Stojaki dziecięce – Służą do promocji produktów przeznaczonych dla dzieci. Najczęściej cechują się kolorową grafiką i pomysłowymi kształtami.
  • Stojaki ladowe – To małe ekspozytory umieszczane na sklepowej ladzie. Służą do promowania niewielkich, lekkich produktów. Aby przykuć uwagę klientów, często przybierają kształty eksponowanych towarów.

Podczas projektowania ekspozytorów reklamowych należy także pamiętać o ich odpowiedniej oprawie graficznej. Niezwykle ważne jest, aby stojaki nawiązywały do kolorów przewodzących marce lub konkretnej linii produktów. Taki zabieg sprawi, że firma będzie kojarzona z zaprojektowanym motywem, co zwiększa szansę na bycie zapamiętaną przez odbiorców i chętniej wybieraną podczas podejmowania decyzji zakupowych.

Funkcje ekspozytorów reklamowych – podsumowanie

Ekspozytory reklamowe to nowoczesna i opłacalna forma promocji produktów i przedsiębiorstwa. Dzięki możliwości zaprojektowania niemalże dowolnego kształtu i kolorystyki stojaki mogą być wykorzystywane zarówno w sklepach, jak i podczas różnorodnych wydarzeń, przykuwając uwagę wielu odbiorców. Aby mieć pewność, że zamówione ekspozytory posłużą przez wiele lat, warto zakupić je od producenta, którego cechuje wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm.

Skontaktuj się z nami